A kerékpár-kultúra terjedése beindítja a vállalkozásokat

A kerékpár-kultúra terjedése beindítja a vállalkozásokat

A kerékpár-kultúra terjedése beindítja a vállalkozásokat

A League of American Bicyclists nevű amerikai szervezet egy roppant érdekes tanulmányt jelentetett meg a közelmúltban. A jelentés arra hívja fel a figyelmet, hogy a kerékpár kultúra terjedése igenis pozitív hatással van a gazdaságra. Lássuk a részleteket!

A kerékpárkultúra terjedése megnöveli a keresletet a biciklik iránt, és az ahhoz kapcsolódó kiegészítő termékek és szolgáltatások iránt. A helyi kerékpár boltok és webshopok is egyre népszerűbbek.

Ennél fontosabb, hogy a kerékpárosok előszeretettel vásárolnak a kisebb helyi üzletekben, ami segíthet a városközpontok revitalizációjában. A nagy áruházláncok megjelenésével ugyanis sok kis helyi bolt bezárásra kényszerült. Ezek újraindításában, a kereslet növekedésében segíthetnek a kerékpárosok.

Szintén gazdasági előny a kerékpáros turizmus megjelenése. Míg a hagyományos turizmus a nagyvárosokra koncentrál, a kerékpáros turizmus olyan vidéki területekre is turisták százezreit viheti, amelyre egyébként lényegesen kevesebb turista érkezne (Magyarországon jó példa erre a Dél-Dunántúl dombvidéke).

Ezzel párhuzamos hatás, hogy a kerékpáros spórolást is jelent. Az emberek olyan költségeket takarítanak meg, amelyek a helyi gazdaságra nem gyakorolnak negatív hatást. Például nem kell fenntartani drága autókat, parkolóhelyeket és az így megmaradó összeget nagyobb eséllyel költik el a helyi gazdaságban.

Ráadásul a kerékpáros kultúra terjedése új infrastruktúrális beavatkozásokat is igényel. Ezek a beruházások pedig sokkal munkaintenzívebbek, mint a hagyományos autós infrastruktúra-beruházások.

Tehát a lokális gazdaság erősödésére a kerékpáros kultúra kifejezetten előnyös. Reméljük a városvezetők is meglátják ezeket az előnyöket idehaza is.

 

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.