Átalakuló televíziós piac

Átalakuló televíziós piac

Átalakulóban vannak a tévézési szokásaink, emiatt a piacon is átrendeződés tapasztalható. Mindemellett jönnek az újabb technológiák, amik a fogyasztás növelésére ösztönöznek.
Magyarországon, csakúgy, mint Közép-Kelet-Európa többi országában még mindig sok időt töltünk tévénézéssel. A napi átlag öt óra nagyon soknak számít, különösen, ha a tévénézés, ülő tevékenység káros hatásaira gondolunk. Egyre népszerűbbek a plazma és lcd vagy led technológiával készült tévék, melyeket egy egyszerű fali konzol segítségével rögzíthetünk a falra. Érdemes konzolból is a jobb minőséget választani, hiszen nagy értéket, nem ritkán százezer forint feletti televíziót kell hosszú időn keresztül tartania.

A piac átrendeződése élet-halál harcot jelent a televíziótársaságoknak, hiszen hatalmas, több tízmilliárd forintos reklámbevételtől eshetnek el, ha nem a legmegfelelőbb stratégiát választják. A kábelszolgáltatók még ma is nagy összegeket fizetnek ki a kábelcsatornák nagy részének, az ő esetükben ez jelenti a nagyobb bevételt, nem a reklámok. A kábeltelevíziók működtetése ugyan nagy költségekkel jár, ám még így is lehet őket gazdaságosan üzemeltetni. Ennek az az oka, hogy nézettségük még ma is magasabb, mint a kereskedelmi televízióké.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.