Feltörekvőben az online vásárlás

Feltörekvőben az online vásárlás

Feltörekvőben az online vásárlás

Az eNet rendszeresen szemlézi az online vásárlások alakulását Magyarországon, egyik nemrégen elkészült kutatásukból az derül ki, hogy a rendszeresen internetezők 72%-a vásárol rendszeresen online felületeken, amely mintegy 3,4 millió főt tesz ki. A leggyakrabban számítástechnikai eszközöket, játékokat, könyveket vásárolunk, de nem ritka a ruházati termékek vásárlása, sőt ma már a munkaruházati termékeket is munkaruha webáruházakból szerezzük be nem ritkán.

A kutatásból az is kiviláglik, hogy az online vásárlások lebonyolítására ma még inkább asztali gépeket használunk, ám feltörekvőben vannak a mobillal vagy tablettel vásárlók is. A forgalmat tekintve a hazai internetes kiskereskedelem meglepő módon igen nagy szeletet hasított ki a forgalomból, ugyanis 217 milliárdos forgalommal zárt 2013-ban. Ez a teljes hazai forgalom 3,1 %-át teszi ki és folyamatosan növekvő tendenciát mutat, 2012-höz képest ez például 23%-os javulást jelent.
A kutatás kimutatta, hogy az online vásárlások azért olyan népszerűek, mert kényelmesek és áraik kedvezőbbek, mint ha üzletben vásárolnánk meg azokat.
Magyarországon jelenleg körülbelül 5.500 magyar nyelvű webáruház érhető el, és a vásárlók szerint nem elhanyagolható szempont a szállítási díj mértéke, a termék ára valamint a webáruházakban elérhető képek.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.