Keresőoptimalizálás a kisebb vállalkozásoknak is

Keresőoptimalizálás a kisebb vállalkozásoknak is

Keresőoptimalizálás a kisebb vállalkozásoknak is

Bizonyára már sokan hallottak erről a szóösszetételről: keresőoptimalizálás vagy angol rövidítéséről a SEO-ról. Ennek a tevékenységnek az a célja, hogy az egyes honlapok minél jobb helyezést érjenek el a Google találati listáján. Ez nagyon fontos a vállalkozások számára, hiszen az emberek többsége, ha beír egy szót a keresőbe, akkor legtöbbször az első, második helyen lévő találatokra kattint. Innen pedig csupán már csak egy lépés, hogy egy üzlet megszülessen, nem véletlen, hogy az első néhány helyért „élet-halálharc” folyik. Statisztikai adatok azt mutatják, hogy egy adott kulcsszóra a lista első helyén szereplő weboldalra a látogatók 30%-a kattint, a második találatra 14%-uk, a harmadikra már csak a 10%-uk, és így tovább, 5%, 3%, majd 1-1%. A fennmaradó százalék a hirdetésekre kattint.

A keresőoptimalizálás egy összetett tevékenység, magában foglalja a kulcsszó-kutatást (hiszen nem elhanyagolható, hogy milyen kulcsszóra hányadik a honlapunk, fontos, hogy a legrelevánsabb kulcsszóra kerüljön minél előbbre), a linképítést (a találati listákon annál előbbre kerülünk, minél több releváns oldalról származó link mutat az oldalunkra), az onsite optimalizálás, vagyis a honlap tartalmának keresőbaráttá tételét (pl. a megfelelő címek kiválasztása, a cikkek tartalmának kiválasztása, stb).
A keresőoptimalizálás a kisebb vállalkozások számára is létkérdés, hiszen egy-egy üzlet létrejötte az ő esetükben is nagyban függ attól, hogy a találati lista melyik pozíciójában foglalnak helyet.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.