Online egészségmagazinok

Online egészségmagazinok

Online egészségmagazinok

A hazai online piac folyamatosan fejlődik, és egyes piaci szegmensek jól körülhatárolhatóak. Léteznek családimagazinok, bulvár, vagy éppen hírportálok. És persze egészségmagazinok. Most annak járunk utána, milyen a hazai egészségoldalak internetes forgalma.

Először is az online egészségpiacon is két jól körülhatárolható szegmenst lehet megkülönböztetni. Az első a kifejezetten a betegségekre fokuszáló magazinok. A másik kör kevésbé orvosi megközelítésű, és inkább az egészséges életmód, fitness, megelőzés témakörében fejti ki tevékenységét, gyakran könnyed, érdekes témákat is feldolgozva.

Az első kategóriába sorolható a Webbeteg, a Napidoktor, a Drinfo és más weboldalak. Míg a másik kategóriába sorolható az a Natursziget, vagy éppen az új oldalak közül az Egészségmagazin.

Egyes oldalak rendkívül magas látogatottsággel rendelkeznek. Így a webbeteg havi látogatószáma meghaladja a 2 milliót, a Házipatika a 3 milliót, a Napidoktor a 350 ezret, de ezek régi jól beágyazott oldalak.

Az egészségmagazinok piacán speciális szegmensek is vannak. Így több weboldal foglalkozik például a szülés, gyermekegészségügy témakörével.
Értelemszerűen itt lényegesen kisebb a látogatószám, de hirdetési szempontból jobban célozható a célközönség. Ma már a nagyobb gyógyszergyárak speciális egy-egy betegségre kidolgozott weboldalt is készítenek.

Ez a piac tehát nem könnyű terep a vállalkozók számára, azonban tény, hogy az internet ma már gyerekcipőben jár, és még most sem késő belépni a netes piacra, akár egészségügyi területen sem.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.